Nieuws

Salamander

Salamander01Eind 2015 heeft de familie Grapperhaus de Lemsteraak Salamander aangekocht. De familie Grapperhaus heeft vanaf het moment van aankoop zo goed als elke zaterdag besteed aan het verwijderen van de betimmering ,demontage van het teakhouten dek (wordt weer teruggeplaatst!), leeghalen machinekamer ,al het blanke lakwerk kaal gehaald en voorzien van nieuwe lak, etc.. Geen onderdeel wordt overgeslagen !
Wij als werf vervangen de slechte plaat, de nodige spanten ,knieen , wrangen ,mastkoker etc.
Van de oude Volvo Penta motor is afscheid genomen. Mitsubishi S6S wordt de nieuwe motor.

Gezocht - Koper voor het project "Elektrisch varen"

reserve 01

Het recent aangekochte motorscheepje - Reserve - is op zoek naar een koper die samen met Jachtwerf Stofberg en Zn. wil samenwerken om dit historische scheepje duurzaam wilt maken en hem aan te passen aan de hededaagse eisen met behoud van de authentieke uitstraling.

Het scheepje is in 1922 gebouwd door de Gebroeders Stofberg in Mijdrecht en heeft zelfs nog de oorspronkelijke Volvo Penta motor. Het heeft een lengte van 6.08 meter en is 1.75 meter breed.

De werkzaamheden zullen in overleg aangepast worden aan uw persoonlijke wensen.

Heeft u intresse? Neem dan contact met ons op.

Amsterdamse Vlet

vlet 01

naamplaatjeAl 40 jaar komt er een klant bij Jachtwerf Stofberg. Deze klant heeft zijn ogen laten vallen op een Vlet 5.60 x 2.00 meter gebouwd in 1963 te Amsterdam. Na de aankoop volgde de eerste proefvaart. Na een inventarisatie werd de restauratie toch te duur en is de Vlet weer in de verkoop gegaan. Een andere klant bij Jachtwerf Stofberg, heeft een voorliefde voor klassieke mooi gelijnde houten schepen en heeft de Vlet aangekocht. Er is toen een opdracht gegeven om het houtwerk te restaureren en te repareren. Het mooie is dat de klant zelf meehelpt bij de restauratie. Zo wordt het schuur en lakwerk onder eigen beheer gedaan. Tevens is het Volvo Penta Scheeps dieseltje in eigen beheer compleet gereviseerd. Inmiddels vaart de Amsterdamse Vlet weer. Een mooi stukje samenwerking tussen de klant en Jachtwerf Stofberg!

Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op.

De Bataaf

de-bataaf-01 Al jaren lang bevaart De Bataaf de Nederlandse wateren. Hierbij wordt regelmatig voor anker gegaan en daarbij was het altijd een uitdaging om het 16 kilo zware anker zonder schade aan de boot, uit te zetten en weer op te hijsen. Mede door de 15 meter staling ketting wordt het een heel gewicht. Doordat de boot in de winterstalling bij Jachtwerf Stofberg staat, is hierover eens gesproken. Door de deskundige kennis en creativiteit zijn er een paar schetsen gemaakt waarbij de risico's op schade worden beperkt en waarmee het gemak voor het ankeren is opgelost. Een op maat gemaakte handmatige ankerlier was het resultaat. Het ontwerp is in nauwe samenwerking met de eigenaar ontstaan waarbij het bedieningsgemak vooraan stond. De uitvoering kan uiteraard ook elektrisch worden uitgevoerd.

Wilt u meer weten? Neem dan contact met ons op.

Restauratie visruim Schouw RD 79

rs79-00

De RD79 is een schouw uit 1933 en is gebouwd bij van Goor uit Monnickendam. Twee generaties Jong uit Durgerdam hebben hiermee tot laat in de 20e eeuw beroepsmatig op paling gevist tussen De Oranje Sluizen en Naarden. In 2012 heeft de familie de Graaf de schouw overgenomen van de familie Jong. Bij Jachtwerf Stofberg is de afgelopen periode de boot in de overdekte loods onder handen genomen. Hier kan er in combinatie met de jarenlangen vakkennis van oude vaartuigen, kleinschalig zelfstandig onderhoud gepleegd worden.

Het project van deze schouw was in samenwerking met Jachtwerf Stofberg, waarbij de renovatie op authentieke wijze, met onder andere klinknagels, is hersteld. Het ontroesten en schilderen in op advies van Jachtwerf Stofberg, door de eigenaar zelf uitgevoerd. Hiervoor is een hoogwaardige één componenten polyurethaan systeem gebruikt met een vergelijkbare kwaliteit van twee componenten verf systemen. Door de speciale specificaties van deze verf, -10 graden Celcius en met een luchtvochtigheid van 99%, zijn er bijna geen beperkingen in de behandelings eigenschappen.

 

Lemsteraak Welvis

Welvis 01

Lemsteraak Welvis

In samenwerking met ADB Yachting hebben wij deze prachtige Lemsteraak in de verkoop. Ideaal schip om met twee personen te bemannen.

Ontwerp: Hoek design, zeer goed onderhouden Lemsteraak, van alle gemakken voorzien, denk aan diesel verwarming, boiler, koelkast, oven met gasfornuis, toilet met douche en dekwaspomp. Schip is gaffelgetuigd en heeft een standaard zeiloppervlak van 90M2, extra zeilen zoals een botterfok, kluiver en jager zijn aanwezig. In de kuip bevinden zijn in totaal 6 lieren, waarvan twee elektrisch om de zwaarden mee te bedienen. Deze Lemsteraak is uitgerust met 2 cabines voor 2+2 slaapplaatsen, in de salon kunnen nog twee mensen overnachten. In de keuken is een vier pits fornuis met ruime oven gemonteerd, keuken is tevens voorzien van een koelkast, keukenblad is uitgevoerd in Corian.

Wat zijn de sterke karakterpunten van deze lemsteraak:

  • Zeer dik vlak, geen spanten, hierdoor ruime stahoogte
  • Geen losse ballast in de boot gemonteerd
  • Vorm onderwaterschip, Hoek Design staat bekend om z’n uitgekiende lijnenplan
  • Door de vormgeving heeft het schip een lagere waterweerstand en zeilt daardoor snel
  • Zeekuip, gangboorden kunnen met gemak onder water worden gezeild, hierbij blijft de kuip netjes droog en is daardoor erg veilig
  • Ideaal schip om met z’n tweeën te varen met dank aan het toertuig (geen hoog wedstrijdtuig)
  • Zwaarden zijn elektrisch op te halen

Wilt u meer informatie over deze Lemsteraak neem dan contact met ons op, de boot is te bezichtigen in Enkhuizen. Tevens kunnen wij u advies op maat bieden, denk aan het realiseren van verdere persoonlijke wensen aan dit schip en bijvoorbeeld begeleiding met betrekking tot onderhoud en stalling.

Wilt u meer weten?

Kijk ook op Botentekoop.nl

Lemsteraak GRA 14 – 2006

GRA 14 01

Lemsteraak GRA 14 – 2006

Een fraai en kwalitatief uitstekend gebouwde Visserman Lemsteraak, met gevoel voor detail afgewerkt. Tevens is het een zeer snel zeilschip dat goed presteert bij wedstrijden. De boot is recentelijk voorzien van een nieuwe mast en bijbehorend tuig. Het comfort is basic, namelijk een mobiel gasfornuisje, een mobiele koelbox op stroom, een oliekachel op diesel en een onderwater toilet. Er zijn vier slaapplaatsen.

Werf Scheepswerf De Boeier te Makkum
Ontwerper E. Kuperus
Romp Staal
Lengte stevens 10,75 m
Breedte 4,0 m
iepgang 0,75 m
Masthoogte 14,0 m
Materiaal zeilen katoen
Oppervlakte grootzeil 47,0 m²
Oppervlakte fok 25,0 m²
Oppervlakte kluiver 13,0 m²
Motor inbouw

BOD GEVRAAGD!

Wilt u meer weten?

Kijk ook op tradewindyachts.nl

LE22 “Pigeun”

LE22

LE22 “Pigeun”

Voor de echte kenner:
unieke traditioneel gebouwde Lemmeraak, originele visserman, maar zonder bun.
Ontwerp: Van Oossanen / Stofberg.
Bouw: Stofberg en Zn B.V. in 2005.
Prachtige lijnen, schitterende details.
Boven de waterlijn volledig geklonken,waardoor dit schip een zeer authentieke uitstraling heeft.
Lengte: 13,42 m
Breedte over de klampen: 4,59 m
Diepgang: 0,75 m
CE Categorie C

Verkoopprijs: € 245.000,- 

Wilt u meer weten?  Naar het contactformulier

Kijk ook op Scheepszaak